[Exx] Inspekcja

Problemy z silnikami, skrzyniami, zawieszeniem, itp.

Moderatorzy: sysek, Marcin, siwy

Postautor: marcosz » 2008-03-04, 22:35

Dziś po przejechaniu 60 km zgasły dwie diody inspekcji [jazda jak najbardziej normalna, miejska]...bardzo dziwna sprawa :mysli: Czy może dziś minął okres w którym komp przyspiesza datę wymiany oleju = auto długo stało... :mysli:
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: karaś » 2008-03-04, 22:37

Mi po 7tysiącach km zniknęły dopiero 2 nie wiem czy to dobrze, czy źle... :what:
karaś
-#Norma4
-#Norma4
 
Posty: 570
Rejestracja: 2007-09-08, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: marcosz » 2008-03-04, 22:47

To może zróbmy statystykę...wpisujmy dane z testu nr 3 i ilość diod...może to pozwoli dojść do kolejnych wniosków...co wy na to?
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: karaś » 2008-03-04, 22:49

Jutro z rana sprawdzę i wpiszę :)
karaś
-#Norma4
-#Norma4
 
Posty: 570
Rejestracja: 2007-09-08, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: marcosz » 2008-03-05, 22:47

Coś się pokręciło...ponownie zapaliły się diody...czyli świruje wyświetlanie...
Sprawdziłem dziś stan: [test nr 3]
Jeden led zgaszony:
SI-L = 0842
SI-Tage=013 -co by się zgadzało, gdyż kasowałem niedawno inspekcję [zegarek]po wymianie płynu hamulcowego...
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: cosmo » 2008-03-06, 13:18

hmmm... :mysli:

oki... sprawdzone... test nr 3...

oto wyniki... świeci się tylko jedna zielona dioda... :wstyd:

:arrow: SI -KM: 13 620
:arrow: SI - TAGE: 106

pozdrawiam
cosmo
Ostatnio zmieniony 2008-03-07, 11:28 przez cosmo, łącznie zmieniany 1 raz
Blau Mit Weiß
Awatar użytkownika
cosmo
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2603
Rejestracja: 2007-01-19, 22:45
Lokalizacja: Lubin/Warszawa

Postautor: marcosz » 2008-03-06, 14:49

cosmo pisze::arrow: SI - KM: 13 620

Tu kolejna ciekawostka, ten parametr w aucie cosmo jest w km [w Alpnie w litrach, w poprzednim moim E38 też było w litrach]....
Proszę pozostałych o sprawdzenie wyniku testu nr 3 [podajemy również model auta i rocznik oraz ilość świecących led'ów inspekcji]
Ostatnio zmieniony 2008-03-07, 11:28 przez marcosz, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: cosmo » 2008-03-07, 11:34

marcosz pisze:Tu kolejna ciekawostka, ten parametr w aucie cosmo jest w km [w Alpnie w litrach, w poprzednim moim E38 też było w litrach]....
hmmm... :mysli:

oki... a oto wynik po wymianie oleju... i skasowaniu inspekcji... :wstyd:

:arrow: SI - KM: 00000
:arrow: SI - TAGE: 000

i przy okazji... sprawdziłem test nr 3... w BMW 740i z 1994 r... które stało na placu u mechanika... :naughty:

a oto wyniki:

:arrow: SI - KM: 27730
:arrow: SI - TAGE: 193


jak widać również zamiast litrów są km... może po prostu w E38 z 1994 był km... a z czasem zmieniono na litry... :wstyd:

pozdrawiam
cosmo
Blau Mit Weiß
Awatar użytkownika
cosmo
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2603
Rejestracja: 2007-01-19, 22:45
Lokalizacja: Lubin/Warszawa

Postautor: Prezes » 2008-03-08, 23:30

moje dane z 740i:

SI - L: 0538
SI - TAGE: 0249

...zgasła tylko pierwsza zielona dioda...
pozdrawiam
Prezes

Moja flota: Coupe'jka & Diesel & eFka & Czarna
Ex BMW: E30 320i, E34 520i, E38 740i, E39 530d, E34 525i, E39 540i, E60 530d, E30 320/5 Cabrio, E65 745i, E39 M5, F01 740i, E46 330d...

>> Fabryka Błysku - odnowa samochodów <<
Awatar użytkownika
Prezes
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 7332
Rejestracja: 2007-01-17, 23:12
Lokalizacja: WPR

Postautor: marcosz » 2008-03-09, 23:54

cosmo pisze:oki... a oto wynik po wymianie oleju... i skasowaniu inspekcji... :wstyd:

:arrow: SI - KM: 00000
:arrow: SI - TAGE: 000

Takie kasowanie inspekcji przez mechanika przy wymianie oleju pozbawia właściciela kontroli na terminem wymiany płynu hamulcowego - świecąca ikonka zegara....no chyba, że mechanik wymienił płyn :D ...błąd polega nazbyt długim czasie zwarcia pinów od kasowania inspekcji
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: darek68-38 » 2008-03-23, 14:42

czy ktoś wie jak samodzielnie skasować inspekcję po okresowym przeglądzie (kolorowe diody) w E36?
;-)
darek68-38
-#BAP Członek honorowy
-#BAP Członek honorowy
 
Posty: 13
Rejestracja: 2007-11-24, 18:53
Lokalizacja: olsztyn

Postautor: karaś » 2008-03-23, 19:47

ja mam do tego fajny diwajs :) albo kompem, można też połączyć jakieś piny ale próbowałem w E32 kiedyś i mi się nie udało.
karaś
-#Norma4
-#Norma4
 
Posty: 570
Rejestracja: 2007-09-08, 15:57
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: marcosz » 2008-04-17, 22:49

Dziś zgasła druga dioda:
SI-L 1280

Ponieważ olej był wiekowy został zmieniony. Konieczna był kasacja inspekcji co by komp prawidłowo odliczał do następnej wymiany.
U mnie robi się to prosto: stacyjka OFF, naciskamy na przycisk resetu przebiegu dziennego, włączamy stacyjkę w pozycję 1 i trzymamy aż pojawi się napis: RESET SIA: 1743 [oznacza to w moim przypadku iż do wymiany oleju zostały do zużycia 1743 litry paliwa] kolejne przyciśniecie resetu przebiegu dziennego i dowiemy się ile dni zostało do wymiany płynu hamulcowego SIA: 660 [w moim przypadku jest to 660 dni]. Kasowanie inspekcji - postępujemy tak jak wyżej tylko w momencie pojawienia się napisu RESET SIA: wciskamy i przytrzymujemy przycisk resetu przebiegu dziennego aż do momentu aż napis RESET zacznie pulsować [zwykle około 5 sekund] po wykonaniu tej operacji zostaje wyświetlony napis RESET SIA: 3025 co się tłumaczy, że do kolejnej wymiany oleju silnik wypali 3025 litry paliwa. Wszystkie diody ponownie się świecą.
Czyli dla Alpiny okresy wymiany oleju to moment kiedy silnik zużyje 3025 litrów paliwa. :D
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Postautor: siwy » 2008-04-18, 15:54

Czyli dla Alpiny okresy wymiany oleju to moment kiedy silnik zużyje 3025 litrów paliwa.

Czyli po niecałych 10.000 km :naughty:
BMW AutoKlub Polska >> http://forum.bmwautoklub.pl <<

KLINIKA BMW
Obrazek
Awatar użytkownika
siwy
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 3086
Rejestracja: 2007-01-23, 20:34
Lokalizacja: PZL vel Złotów

Postautor: marcosz » 2008-04-18, 22:58

siwy pisze:
Czyli dla Alpiny okresy wymiany oleju to moment kiedy silnik zużyje 3025 litrów paliwa.

Czyli po niecałych 10.000 km :naughty:

Oj nie jest aż tak źle :D wg mnie wypadnie coś około 15 tyś km przy uwzględnieniu jazdy na zimnym silniku :naughty:
Awatar użytkownika
marcosz
-#Ranga5
-#Ranga5
 
Posty: 2221
Rejestracja: 2007-01-23, 21:02
Lokalizacja: Gniezno

Poprzednia

Wróć do Mechanika

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 0 gości